Tehosta toimintoja AHCO Ostohallintaohjelmistolla
Ostohallintaohjelmisto helpottaa verkkokaupan hankintojen tekemistä. Ohjelmisto kopioi verkkokaupan tilaukset omaan järjestelmään, joka pitää tilaustiedot ajan tasalla. Verkkokauppias saa yhteenvedon asiakkaiden tilaamista tuotteista, tuotemääristä ja siitä, mitä varastosta puuttuu. AHCO Ostohallintaohjelmisto on yhteensopiva osCommerce-verkkokauppojen kanssa. Joustava ja monipuolinen osCommerce mahdollistaa yksilöllisen verkkokaupan asiakkaan toivomilla ominaisuuksilla.
”AHCOn ostohallintaohjelmisto koordinoi verkkokaupan hankinnat ostajille nopeasti ja joustavasti. Tehostunut ostotoiminta lyhentää hankintaprosessia, nopeuttaa kiertoaikoja ja ennen kaikkea vapauttaa verkkokauppiaan ajan itse kaupankäyntiin” – Mika Kallioniemi, Procexon Oy
Verkkokaupat tekevät hankintoja valmistajilta, toimittajilta ja/tai tukuista. Ostohallinnassa voidaan ylläpitää näitä yhteystietoja. Kun hankintojen yhteydessä merkitään ostohinta sekä tukkuliike tai toimittaja, saadaan yhteenvetoraporttiin tiedot mitä mistäkin on tilattu, ja kuinka paljon toimitukset ovat tulleet maksamaan.
Järjestelmä tukee valuuttoja. Euroalueen ulkopuolella toimiva ostaja voi kirjata tuotteen hinnan ja kuljetuskustannukset paikallisessa valuutassa. Sovelluksen ylläpitäjän tehtävä on huolehtia siitä, että valuuttakurssit ovat oikeat.
Yhdessä ostohallintajärjestelmässä voi olla rajoittamaton määrä verkkokaupan ostajia, joilla on oma varasto. Ostaja voi koota tuotteita ensin omaan varastoonsa ja lähettää ne kerralla verkkokaupan päävarastoon. Ostajalle voidaan määrittää oma tuote tai tuoteryhmä, jonka hankkimisesta hän vastaa.Tämä ominaisuus on etu etenkin silloin, kun verkkokaupalla on ostajia ulkomailla. Ostohallinta ilmoittaa ostajalle ne tuotteet, jotka pitää hankkia juuri hänen edustamastaan maasta.
Viivakoodinlukija helpottaa ja nopeuttaa tilaamista sekä varastossa olevien tuotteiden etsimistä. Samalla myös inhimillisten lyöntivirheiden määrä vähenee.
Asiakasviestintä
Automatisoitu sähköpostiviestintä tehostaa ja parantaa ajankäyttöä sekä asiakaspalvelua merkittävästi. Kun asiakas on tehnyt verkkokaupasta tilauksen, järjestelmä lähettää asiakkaalle sähköpostiviestin. Viesti kertoo tuotteiden varastosaldon, lähetystilan sekä arvioidun saapumispäivämäärän.
Raportointi
Osa helposti hallittavaa verkkokauppaa on raportointi. AHCOn ostohallintaohjelmisto raportoi hankintojen määrän, verkkokaupan myyntiluvut sekä menot kuljetuskustannuksineen.
Ostohallinnassa on lukuisia muitakin ominaisuuksia. Ole hyvä ja ota yhteyttä!